Back to Porady i nowości

Instrukcja jak zrobić konserwacje podwozia

Jak zrobić konserwacje podwozia

Jak zrobić konserwacje podwozia i dlaczego trzeba to zrobić? Powszechnym problemem właścicieli samochodów jest korozja, która powstaje na każdym modelu. Poprawne zabezpieczenie fabryczne samochodu jedynie spowolni proces niszczenia struktury metalu. Korozja to naturalny proces niszczenia struktury metali w wyniku jego reakcji chemicznych z otoczeniem. Metalowe elementy samochodu, które są w częstym kontakcie z wodą oraz wilgotnym powietrzem są bardziej narażone na szybką zmianę struktury. Piasek oraz żwir również potęgują proces korozji. Bezpośredni kontakt z nimi może powodować uszkodzenie zabezpieczającej powierzchni elementu samochodu w postaci farby lub lakieru. Pierwsze ogniska korozji powstają w mało widocznych miejscach. Regularnie należy przeprowadzać konserwacje podwozia aby nie dopuścić do powstawania rdzy.

Jak naturalnie spowolnić proces korozji

Istotne znaczenie ma miejsce parkingowe. Wentylowany garaż jest najlepszym rozwiązaniem. Elementy samochodu nie mają w nim kontaktu w wodą oraz wilgotnym powietrzem. Również można wykorzystywać zewnętrzne miejsca parkingowe wyłożone asfaltem. Należy unikać miejsc ze żwirem oraz trawą.

Konserwacja podwozia

Przed rozpoczęciem konserwacji należy przygotować odzież ochronną. Konserwacje podwozia to proces bardzo brudzący, więc potrzebne są rękawiczki, okulary ochronne oraz kombinezon (np lakierniczy) lub stare ubranie.

Pierwszym krokiem jest dokładne umycie podwozia. Najlepiej używając myjki ciśnieniowej. Pozwoli to na dokładniejsze oczyszczenie każdego trudno dostępnego miejsca z brudu oraz osadu. Po wyschnięciu podwozia należy samochód ustawić na podnośniku i poczekać aż układ wydechowy ostygnie. Trwa to co najmniej pół godziny. Następnie należy dokładnie obejrzeć każdy element. W tym celu trzeba ściągnąć osłony z tworzywa na progach.

Jeżeli na elementach podwozia nie ma ognisk korozji wystarczy je spryskać preparatem do odtłuszczania oraz czyszczenia metali i po jego odparowaniu wytrzeć bawełnianymi szmatkami. Ostatnim krokiem jest nałożenie tzw. baranka czyli preparatu do konserwacji na każdy metalowy element podwozia. Pozostało teraz poczekać aż nałożona warstwa ochronna uzyska odpowiedni stopień twardości. Przez zastosowaniem baranka wydech, hamulce oraz zawieszenie należy koniecznie osłonić, ponieważ stosowanie preparatów na te elementy może je uszkodzić lub mieć na nie bardzo negatywny wpływ. Konserwacje podwozia wykonana przy braku zabezpieczeń może na przykład sprawić, że prowadnice zacisków przestaną pracować, a ubrudzony tłumik będzie powodował zapach spalenizny. 

Starsze samochody najczęściej posiadają już widoczną rdzę na elementach podwozia. Taka sytuacja wymaga usunięcia jej w sposób mechaniczny. Po wyeliminowaniu ognisk korozji oraz nalotów stosuje się preparat do chemicznego zobojętniania. Tego typu środki potrzebują około doby na wyschnięcie. Następnie można nałożyć baranka na każdy metalowy element podwozia stosując się do wyżej opisanych zasad.

Dlaczego potrzebna jest konserwacja podwozia

Poprawnie przeprowadzona konserwacja podwozia zabezpiecza metalowe elementy przed korozją na okres 2-3 lat w zależności od sposobu i częstotliwości użytkowania samochodu. Przeczytanie instrukcji jak zrobić konserwacje podwozia pozwala na samodzielne wykonanie całego procesu.

 

Zobacz również: chemia samochodowa dostępna w sklepie

LEAVE A COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Porady i nowości