Back to Porady i nowości

Wymiana akumulatora – jak ją wykonać, kiedy potrzebna może być pomoc?

Powszechnie uznaje się, że wymiana akumulatora należy do jednych z najprostszych czynności serwisowych, jeśli chodzi o samochody osobowe. Jest w tym stwierdzeniu ziarnko prawdy, gdyż rzeczywiście w starszych autach jest to czynność wręcz banalna, do której wystarczy jedynie odpowiedni jeden lub dwa klucze. Czy jednak w każdym aucie wymiana jest tak prosta?

Wymiana akumulatora – kiedy się na nią zdecydować?

Zacznijmy może od tego, kiedy wymiana akumulatora może się okazać potrzebna. Najczęściej kierowcy decydują się na nią zimą, gdy mieli za sobą już kilka dni walki z akumulatorem, który po prostu się rozładowywał. Można jednak oszczędzić sobie nerwów i przygotować się wcześniej. Sprawdzenie stanu akumulatora powinno być bowiem jednym z etapów przygotowywania samochodu do zimy.

Akumulator warto też wymienić, nawet jeśli nie mamy z nim jeszcze problemów. Dotyczy to sytuacji, w których wiemy, że ma on już za sobą 4, 5 czy też 6 lat. Brak problemów oznacza bowiem, że już niebawem mogą się zacząć, gdyż akumulatory samochodowe są konstruowane tak, by pracować dobrze właśnie w mniej więcej okresie od 4 do 6 lat.

Wymiana akumulatora – jak wygląda, czy brać się za nią samemu?

Jak już wcześniej zostało to wspomniane wymiana akumulatora to jedna z absolutnie najprostszych czynności serwisowych obok uzupełniania płynów eksploatacyjnych. Z tego powodu bez większych problemów można się za nią zabrać samemu. Dotyczy to jednak szczególnie starszych aut. W nowszych konstrukcjach, takich jak na przykład samochody hybrydowe może to być niebezpieczne i wymianę lepiej jest zlecić profesjonalistom. Na szczęście, jeśli chodzi o usługę, jaką jest wymiana akumulatora Warszawa to naprawdę dobre miasto, w którym znajdziemy wiele warsztatów wartych uwagi.

Jeśli jednak mamy zwykły, nieco starszy samochód, który nie posiada skomplikowanej instalacji elektrycznej, to można zabrać się za wymianę samemu. Przyda się nam do tego zestaw kluczy. Ważne jest też, by samochód był zaparkowany na płaskim terenie, a we wnętrzu nie znajdował się kluczyk, gdyż wyjęcie baterii może skutkować zamknięciem się auta przez zamek centralny.

Najpierw odkręca się tak zwane klemy, czyli zaciski. Pierwszy to zacisk z bieguna ujemnego, a następnie z dodatniego. Zazwyczaj potrzebny do tego będzie klucz o rozmiarze 10. Konieczne może być też odkręcenie dodatkowego mocowania, na przykład w dolnej części baterii. Ważny jest też prawidłowy montaż nowego akumulatora. Wpierw powinno się zakładać klemę dodatnią, a następnie ujemną. Warto też pamiętać o oddaniu starego akumulatora do sklepu. W ten sposób oszczędzimy 30 złotych kaucji.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to Porady i nowości