Back to Porady
Interfejs diagnostyczny

Interfejs diagnostyczny jaki wybrać

Interfejs diagnostyczny jaki wybrać

Po pierwsze, należy się zastanowić, czy potrzebujemy urządzenie (interfejs diagnostyczny) do zastosowania komercyjnego czy użytkowego. Kolejna sprawa, to grupy / marki pojazdów jakie nas interesują. Nie ma sensu stosować uniwersalnych skanerów, gdyż te, dedykowane sprowadzą się lepiej dla konkretnych grup marek. Równie ważnym czynnikiem jest cena oraz to, co chcemy robić za pomocą wspomnianych urządzeń. Często zupełnie wystarczające będzie posiadanie standardowego skanera diagnostycznego.

Jaki interfejs diagnostyczny uniwersalny

Na rynku występuje kilka bardzo zaawansowanych uniwersalnych urządzeń, m.in:

  • Launch,
  • Autel,
  • Vscan,
  • Delphi,
  • Bosch KTS
  • WOW Würth.

Z urządzeń (skanerów) diagnostycznych mamy całą grupę ELM327 (te urządzenia są bardzo tanie, ale ich możliwości ograniczone), ale nie wymagają komputera / laptopa.

Przykładowe funkcje ELM327

  • odczyt kodów usterek / błędów
  • kasowanie kodów usterek
  • odczyta podstawowych paramentów pojazdu

Przykładowe funkcje zaawansowanych interfejsów

Interfejs diagnostyczny pozwala na:

  • odczyt kodów usterek / błędów
  • test elementów wykonawczych
  • kasowanie kodów usterek
  • reset inspekcji serwisowych, oraz olejowych
  • kodowanie wtryskiwaczy
  • podgląd parametrów rzeczywistych
  • pełna obsługa filtra cząstek stałych DPF
  • pełna obsługa elektrycznego hamulca postojowego EPB
  • cofanie zacisków
  • odczyt informacji o module sterującym
  • czyszczenie wartości przyuczonych
  • odczyt VIN
  • automatyczne skanowanie wszystkich modułów pojazdu
  • odpowietrzanie pompy hamulcowej
  • kalibracja czujnika kąta skrętu układu kierowniczego
  • kodowanie modułów sterujących
  • adaptacje podzespołów
  • kąt wyprzedzenia zapłonu
  • sechamty
  • instrukcje serwisowe

Jaki tester diagnostyczny 2021

Odradzamy zakup wszystkich starszych wersji testerów, w szczególności zamienników, ponieważ dla pojazdów od ~2016 są praktycznie bezużyteczne.

Obecnie godny uwagi interfejs diagnostyczny to Launch.

Interfejs diagnostyczny vag

Dla grupy VAG definitywnie należ wybrać interfejs diagnostyczny HEX-V2 z programem VCDS.

  • Interfejs HEX-V2 jest kluczem sprzętowym do oprogramowania VCDS.
  • O wiele szybsze skanowanie pojazdów bazujących na CAN w porównaniu z urządzeniem poprzedniej generacji.
  • Obsługa modeli VAG produkowanych latach 1990 – 2021.
  • Nowy, wzmocniony przewód USB ze śrubą mocującą oraz możliwością odłączania.
  • Kompletnie przeprojektowana elektronika wraz z nowym procesorem “na pokładzie”, umożliwiającym rozbudowanie możliwości urządzenia w przyszłości.
  • Sygnalizacja trybu pracy urządzenia w formie pasków LED, umieszczonych na tylnej części interfejsu (w celu lepszej widoczności).
  • Nowy, przeprojektowany wtyk OBD-II (większa odporność na uszkodzenia).

Program VCDS działa również ze zwykłym kablem OBD2 i jest dostępna w wersji DEMO. Dla wielu osób będzie to wystarczające.

Inne ciekawe skanery diagnostyczne to: Vscan VAG MINI, Vsscan VAG5053 ITS oraz U600.

ELM327 który wybrać

Bardzo zalecamy korzystać z popularnych marek jak autel lub vscan. O interfejsach diagnostycznych do 50 zł należy raczej zapomnień.

Do ciekawych należą “Polskie ELM327” od Viaken. Z najtańszych można rozważyć ELM327 iCar2 lub Vgate.

Delphi program diagnostyczny

Interfejs delphi ds150e

Interfejs Delphi ds150e to w ostatnich latach jedno z najpopularniejszych urządzeń serwisowych. Jego popularność wynika z ilość chińskich zamienników tego urządzenia.  Delphi posiada bardzo łatwy w obsłudze program diagnostyczny, a do tego jest trwały i bardzo użyteczny. Koszt urządzenia to około 10 000zł i jest dostępny w języku polskim.

Główne zalety urządzenia DS150E:

  • Nowoczesna technologia,
  • Szeroka gama obsługiwanych marek i typów pojazdów,
  • Łatwe w obsłudze oprogramowanie posiadające funkcjonalność rozbudowanego testera,
  • Oprogramowanie do instalacji na PC, laptopie lub tablecie,
  • Szybka obsługa dzięki prostej i intuicyjnej nawigacji,
  • Stosunek możliwości do ceny,
  • Bezprzewodowa komunikacja Bluetooth,
  • Obsługa 41 marek samochodów,
  • Łatwa aktualizacja oprogramowania,
  • Niezawodność.
Interfejs diagnostyczny

Funkcje podstawowe

  • Przeprowadzenie diagnostyki według normy EOBD,
  • Odczytanie i kasowanie kodów usterek,
  • Odczyt parametrów komputera w czasie rzeczywistym (w trybie cyfrowym oraz na wykresach),
  • Aktywację elementów wykonawczych,
  • Regulacje,
  • Kodowanie: sterowników, wtryskiwaczy itp
  • Automatycznie skanowanie modułów elektronicznych oraz zmianę parametrów komputera dla systemów:
    • ABS,
    • Airbag,
    • Sterowania silnikiem (benzyna i diesel),
    • Skrzynia biegów,
    • Immobilizer,
    • Klimatyzacja,
    • Tablica wskaźników,
    • System komfortu
  • Kasowanie kontrolek serwisowych,

Zobacz też: wymiana opon 2021

LEAVE A COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Porady